Nebe a dudy

04.01.2023

Vzhledem k předchozímu potratu a věku si mě gynekoložka pozvala na první kontrolu relativně brzy.


Hned od první interakce jsem viděla zásadní rozdíl oproti minulému těhotenství. Jen se mě zeptala, jak se mi daří, žádný strašící výslech. Nechala mi poslechnout srdíčko. Ten zvuk mě neskutečně dojal. A při hodnocení velikosti plodu vzala v potaz, že jsem měla poslední dobou dlouhé cykly a pozdější ovulaci, tedy je v pořádku, že i když je podle oficiálních výpočtů starý 6 týdnů a 6 dní, tak velikostí tabulkově spadá do 6+3, což krásně odpovídá ovulaci 15. den cyklu.


Vzhledem k věku mi zvýšila dávkování Utrogestanu na dvě tobolky. Zároveň mi vypsala žádanku na prvotrimestrální screening, především kvůli testu na preeklampsii. A světe div se, pak ten papír se mnou prošla zkratku po zkratce. Opravdu jsem v životě nezažila takový přístup lékaře, jako by se moje představy stávaly skutečností, jsem zamilovaná. 😍


Vtipná věc na tom prvotrimestrálním screeningu je, že bych měla jít ideálně tam, kde budu rodit. Což je otázka, která se jinak řeší až v druhém trimestru (registrace do Pražských porodnic je vyžadována po ukončeném čtrnáctém týdnu).


No ono to bylo vtipné i dál. Na webu Bulovky psali, že se má objednávat 13-15h. Tak jsme si podle toho naplánovali zastávku na cestě na taneční festival, kam jsme další den vyráželi. A když jsem vytočila jejich číslo, telefonní asistent mi oznámil, že se mám objednat 8-12h. 😂 Někam jsem se i tak probojovala, objednala se... a za chvíli mi volali zpět a termín rušili, že je to moc brzy. Tak jsem zas volala své doktorce a objednala se na devátý týden, abych měla v pořádku papír pro porodnici. 😉


Na co jsem nepomyslela, když jsem se vydala na taneční festival: jak těžké pro mě bude tančit umírněně a zároveň nechtít ještě nikomu říct, proč se můj styl změnil. No jo, moje miminko už mi dává první lekci: myslela sis, jak ti na názoru ostatních nezáleží... a mýlila ses. 🙂


Osmý týden. Hlad se pomalu zmenšuje, trávení se pomalu lepší, přibývá síla na cvičení, jen noční pocení zůstává. Alespoň už celkově spím víc hodin. Teda pokud mě zrovna nenapadne si pustit za volantem audioknihu Těhotenství od Aperia. V prvních kapitolách jsem se nedozvěděla zhola nic. A pak přišla kapitola, která by se dala shrnout "jakým testům byste se měli chtít v těhotenství vyhnout". Takže jsem se vzbudila v noci z noční můry o testování a už jsme neusnula. Za mě nemůžu doporučit. 😄


Co mě štve, že všude se řeší těhotenská nevolnost jako hlavní příznak začátku těhotenství, ale o nočním pocení, které způsobuje problémy se spánkem, skoro ani zmínka. Teda dokud nezabrousíte do hlubin českých internetů a nenajdete obsáhlé diskuze na emiminu, modrém koníku apod. 😉 Jako jsou nastávající maminky uklidňovány při nevolnostech, že miminko si vezme, co potřebuje, ať ony budou schopné jíst nebo ne, ocenila bych i já uklidnění při pocení, že se mi miminko nepřipeče...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky