Velikost plodu

16.07.2023
Tak mám zas o čem těhotenském psát. O velikosti miminek v břiše.

Normy jsou v tomto případě velmi benevolentní: když je odhadovaná hmotnost plodu na 10 až 90 percentilu, je v pořádku. Ale samozřejmě čím blíž ke spodní nebo vrchní hranici, tím spíš vzbuzuje nežádoucí zájem doktorů.

Nejabsurdnější na tom je, že se plaší kvůli odhadu založeném tak trochu na vodě - co jsem prozkoumala emimina a modré koníky, tak jsou často hooodně vedle.

Není divu, miminka se melou, kvality ultrazvuku jsou různé, takže změřit přesně hlavičku, bříško a stehýnko, na kterémžto základě se teprve odhaduje hmotnost, není snadné.

Moje doktorka je rozumná. Nejdřív miminko třikrát přeměřila. A když se jí zdálo malé, tak se mě jako první zeptala, jak jsem byla těžká já při narození. Máma tvrdí 3000 g, tak není důvod očekávat obra.

Je vlastně zajímavé, že v průběhu těhotenství kde kdo straší, čím vším ve stravě se může způsobit moc velké miminko (těhotenské vitamíny, cukrovka). Ale nakonec je velikost miminka záležitost pravděpodobně genetická. Nebo možná náhodná. 🙃

O týden později v Rakovníku na evidenční prohlídce jsem se teda poctivě přiznala porodní asistence, která mě registrovala, že má moje lékařka výhrady k velikosti mého miminka. Šla za doktorem: "chcete paní vidět nebo poslat na ultrazvuk?" A on že ne, že jak je to v tom rozmezí 10-90 percentil, tak za něj dobré. Pak procházel ještě jeden doktor, tak se ho taky zeptali. A výsledek byl, že na moji žádost mi můžou udělat ultrazvuk. Tak jsem řekla, že když oni ho nepotřebují, tak já teda rozhodně taky ne. Potud super, všichni milí a usměvaví. Akorát pak v papírech musí použít tu pravou, právnicky správnou, hantýrku, ze které vyjdu já jako zločinec: "Nabídnuto vyšetření růstové restrikce plodu ultrazvukovým vyšetřením - nechce vyšetření". 🤔

Mimochodem, vyplacení podpory v nezaměstnanosti čeká, až se neodvolám proti zamítnutí mateřské... možná mi něco stihnou poslat, než porodím. 🤣

 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky