Menstruace

14.07.2022

Když jsem v pubertě začala ztrácet půdu pod nohama, snažila jsem se chytat čehokoliv, co mi nabízelo pocit kontroly nad tím, co se děje. Omezování množství jídla. Omezování množství spánku. Omezování množství sociální interakce. A pak přišel první sexuální partner a já naběhla pro pilulky. Konečně jsem měla nad něčím parádní kontrolu! 😕


Když jsem se o mnoho let později chtěla vydat opačným směrem, ztráta kontroly nad průběhem cyklu ve mně vzbuzovala až skoro paniku. 

Pomohla mi symptotermální metoda a FertilityFriend, s nímž jsem hned od začátku začala zaznamenávat své ranní teploty. 


Teprve o rok či dva později jsem četla Rudý měsíc, který mi pomohl v posunu vnímání (jestli to teda bylo vůbec tam 😆): menstruace je důkaz, že je žena plodná.

V té době jsem teda plodnost nijak nevzývala, ale bylo to pro mě synonymum pro "zdravá". A téma zdraví bylo ve chvíli, kdy jsem i přestala pít, dostatečně zajímavé. Naučila jsem se postupně vnímat své tělo (něco, co jsem před braním prášků nestihla) a se svým opravdovým cyklem jsem se docela dobře sžila. A když náhodou menstruace něčemu překážela, měla jsem svou mantru "jsem zdravá".


V době, kdy jsme se vydali cestou k miminku, pro mě menstruace byla některé měsíce psychicky náročná, když jsem měla pocit, že to vyšlo - a ono ne.

Po potratu byly mé cykly chvíli divoké. Soustředila jsem se hlavně na to, abych se dala fyzicky do pořádku. 


Teď, třičtvrtě roku po potratu, mi menstruace překáží. Po letech jsem se dostala k moři, které je na mě dostatečně teplé... a vyšlo to tak, že jsem začala menstruovat. Už mnoho let jsem zvyklá nechat svou krev volně proudit ven. Menstruační kalíšek je pro mě nepřijatelný, neuznávám žádný umělý materiál, který by do mě měl lézt opakovaně. S pomocí menstruačních kalhotek jsem si ověřila, že je možné tělo naučit, aby vypouštělo krev až na záchodě. Ale s plavkami se mi to zkoušet nechtělo, nejsem dostatečně odvážná na případné krvavé představení na pláži. Navíc teda mi tahle přerušovaná menstruace nedělá dobře, odnesu to nepříjemnými tlaky v podbřišku. Tak jsem po dlouhé době koupila tampony. A odnesla jsem to nepříjemnými tlaky v podbřišku. 🤷 Plavala jsem jen málo a pak se vrátila ke konejšivému pohodlí vložek. A zatímco jsem čekala, až tlaky přejdou, moje mantra "jsem zdravá" mi byla k ničemu, protože asi úplně nejsem, když po dvou a půl letech stále čekám. Proč mi má v životě překážet menstruace, pokud to k ničemu nepovede? 🤔
 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky